.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
لحظه به لحظه با انتخابات اتاق ایران؛
عظیم زاده: کار اتاق سیاسی نیست، اقتصادی است/ نه اصلاح طلب هستم و نه اصولگرا، ولایتمدارم / اگر رییس شوم، در اتاق به روی تجار باز خواهد بود
شمال نیوز:صبح امروز احد عظیم زاده " کاندیدای ریاست اتاق بازرگانی ایران"در نشست‌ مطبوعاتی، به ارایه برنامه های خود در صورت انتخاب شدن به عنوان رییس اتاق پرداخت.

 

به گزارش شمال نیوز، صبح امروز احد عظیم زاده " کاندیدای ریاست اتاق بازرگانی ایران"در نشست‌ مطبوعاتی، به ارایه برنامه های خود در صورت انتخاب شدن به عنوان رییس اتاق پرداخت.

 

کاندیدای ریاست اتاق بازرگانی ایران گفت:  من یک فعال اقتصادی با شجاعت و با قدرت وارد این میدان شدم کار اتاق سیاسی نیست، اقتصادی است. بقیه کاندیداها از من معتبر تر و محترم تر هستند، اما توانمندی عظیم زاده در حوزه اقتصادی را هیچ کس از سایر کاندیداها ندارند

 

احد عظیم زاده افزود: من اگر رای بیاورم جایگاه اتاق ایران را در سطح جهانی افزایش می دهم، اتاق ایران را رها کرده اند. تشکل ها چرا در اتاق ایران نباید کرسی داشته باشند و فقط موقع رای دادن دعوت شوند.

 

من گروهی کار می کنم، تک بعدی کار نمی کنم، از سه قوه هم کمک می گیرم تا اقتصاد را درست کنم.

 

ریاست اتاق ایران را داشتن مهم نیست، ملاک چرخاندن اتاق است

احد عظیم زاده ادامه داد" اتاق باید از بدنه فعالین اقتصادی باشد نه یک فرد دانشگاهی، کار من تجارت است، به ۶۰ کشور رفته ام و موفق برگشته ام. ریاست اتاق ایران را داشتن مهم نیست، ملاک چرخاندن اتاق است.

 

نه اصلاح طلب هستم و نه اصولگرا، ولایتمدارم

وی افزود: آیا در این چند سال رئیس اتاق ایران جلسه ای با من و دوستان مان که فعالین اقتصادی گذاشته اند تا نظرات ما را بپرسند. کار من تجارت است، به ۶۰ کشور رفته ام و موفق برگشته ام. ریاست اتاق ایران را داشتن مهم نیست، ملاک چرخاندن اتاق است.

 

عظیم زاده گفت: اولین کاری که می کنم بعد این که رای بیاورم به دستبوسی حضرت آقا میرسم و برنامه هایم را ارائه می دهم تا اگر ایشان صلاح دیدند.

 

اگر کسی مسئولیت قبول می کند نه باید فامیلی و بر اساس توصیه عمل کند

عظیم زاده در پاسخ به اقتصادآنلاین درخصوص نگاه اش به تشکل های مختلف اتاق گفت: اگر کسی مسولیت قبول می کند نه باید فامیلی و بر اساس توصیه عمل کند. به تشکل ها این قول را داده ام که به آنها جایگاه بدهم، اصلا یک بار از تشکل ها به ریاست اتاق ایران برسند. باید از تشکل ها و چهره های جدید استفاده کنیم. بازرگانان نخبه در تشکل ها دیدم آنها را دست راست خودم می کنم و از آنها مشورت می گیرم.

 

وی افزود: من دستم لای در نیست حرفم را جدی می زنم و نتیجه می گیرم. من عظیم زاده مرد میدان ام قول می دهم انتخاب که شدم بعد از این که به خدمت حضرت آقا رسیدم. اولین جلسه را با تشکل ها میذارم و بعد به اتاق های استانی سر میزنم.

 

اول در جهنم را میبندیم بعد در بهشت را باز میکنیم

احد عظیم زاده گفت؛ من استان های کوچک را بالا می یاورم، تشکل ها باید زانو و دست راست اتاق باشند، باید بودجه داشته باشند بالا بیایند. به استات ها می روم، مشکلات شان را می پرسم. نیامده ام که صندلی اتاق را بگیرم، آماده ام اقتصاد را درست کنم تا بیکاری رفع شود، تولید افزایش یابد و صادرات رونق ایجاد شود.

 

وی گفت: نمی یام اتاق فامیلی و حیاط خلوت درست کنم، اتاق را با تشکل ها و فعالین اقتصادی تشکیل می دهم. اگر به اتاق ایران بیایم، اول در جهنم را می بندم بعد در بهشت اتوماتیک باز می شود. می گویند منابع اتاق محدود است، این بستگی دارد به مدیریت رئیس آن اتاق تا درآمد اتاق ایران را چندبرابر کند.

 

اگر رییس شوم، در اتاق به روی تجار باز خواهد بود

 

احد عظیم زاده گفت: در صنعت فرش دنیا من را می‌شناسد، رئیس اتاق ایران یکبار جلسه نگذاشته است تا نظرات من را بپرسد. من اگر رئیس شوم در اتاق ایران به روی همه تجار باز است. افتخارم این است که کار بلدم و بیایم برای کشورم کاری کنم، در خودم این جاذبه را می‌بینم که امور را مدیریت کنم.

 

وی افزود: کار اتاق یعنی تجارت و من ۴۰، ۵۰ سال سابقه تجارت دارم. اگر من انتخاب شوم، با وزرا، رئیس بانک مرکزی جلسه می‌گذارم تا موانع تولید رفع شود و اقتصاد رونق یابد. ما سه کار را باید انجام دهیم، افزایش تولید، رونق صادرات و رفع بیکاری.

 

عظیم زاده ادامه داد: باید به فعالین اقتصادی، تشکل ها احترام بگذاریم، مشکل کار بانکی و سایر مشکلات آنها را حل کنیم. فعال اقتصادی نباید پشت در بانک ها گرفتار باشد. من اگر انتخاب شوم، به تدریج این مشکلات را حل می کنم.

 

برای رونق صادرات با رییس جمهوری جلسه می‌گذارم

احد عظیم زاده همچنین گفت: در کشور ما خام فروشی زیاد است که به معنای فروختن جنس به یک دهم قیمت است. با رئیس جمهور جلسه می گذارم، امکانات فراهم می کنم تا صادرات رونق یابد. بخش خصوصی می تواند اقتصاد را درست کند، دولت باید در اقتصاد کوچک باشد، تعهد ارزی باید رفع شود این باعث عقب نشینی صادرکنندگان شده است. موقعی که تعهد ارزی رفع شد، باید ارز حداقل برای چهار سال، دو سال، تک نرخی باشد‌. اگر صادرات رونق داشته باشد می‌توانیم تولید را افزایش دهیم، حتی در گمرکات کشور نباید سخت گیری کنیم.

 

مصوبه می گیرم معاونت ها و کمیسیون های اتاق را افزایش می دهم.

احد عظیم زاده گفت:  من یک آدم نترس، شجاع و بدون ضعف هستم. استعلام بگیرید ببینید عظیم زاده دلار گرفته است؟ من لازم باشد سرمایه ام را اعلام می کنم، تغییر در اتاق کار من است چون من ضعف و پنالتی ندارم. اتاق های استانی را به جایگاهی می رسانم که به جای یک رای سه رای داشته باشند. من به عنوان یک فعال اقتصادی چون توکل ام به خداست همه کار می کنم، به من اعتماد کنند و از من کار بخواهند. به گونه ای کار می کنم که اعضای هیات نمایندگان  خودشان بخواهند تا دوره بعدی مجدد شرکت کنم.

 

اگر برای این مسئولیت انتخاب شوم کاری می کنم که در ۴۴ سال گذشته انجام نشده است

احدعظیم زاده گفت: الان اتاق ایران از دولت و مجلس فاصله گرفته است، درست است کار ما فرق می کند، اما باید به نظام، مجلس و دولت احترام بگذاریم و از آنها قوت قلب بگیریم. الان نه دولت به بخش خصوصی کمک می کند و نه اتاق رویکرد خوبی به دولت دارد، باید این رویه عوض شد. دولت فقط یک اتاق خوب می خواهد، اگر اتاق ضعیف باشد برای دولت هم ضعف است. فرمان اتاق باید دست هیات رییسه اتاق باشد تا از این اقتصاد خراب عبور کنیم.

 

وی افزود: من این قول می دهم مشکلات را به تدریج حل کنم. بانک باید بانکداری کند نه بنگاه‌داری، همه این ها باید اصلاح شود. باید به فعالین اقتصادی و تشکل ها میدان بدهیم، تشکل ها حتما باید جایگاه داشته باشند در هیات رییسه اتاق ایران، باید به حرف جوانان که آینده کشور هستند گوش کنیم، همچنین باید به بانوان میدان بدهیم.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.078 seconds.